niedziela, 25 listopada 2012

89. Atoperal szampon do skóry atopowej, wrażliwej i suchej, Adamed.

Jakiś czas temu otrzymałam do przetestowania zestaw kosmetyków Atoperal. Dziś postanowiłam napisać kilka słów o szamponie do włosów, który przeznaczony jest do skóry atopowej, wrażliwej i suchej. Ponieważ obawiałam się, że kuracja przeciwłupieżowa podrażni moją skórę i może ją osłabić postanowiłam w międzyczasie stosować właśnie ten produkt.
Informacje z opakowania:
 Atoperal szampon z linii specjalistycznych produktów dermatologicznych Adamed przeznaczony jest do mycia, pielęgnacji oraz ochrony włosów i skóry głowy osób z wywiadem atopowym, czyli skóry suchej, nadmiernie łuszczącej się, skłonnej do podrażnień, wykazującą niską tolerancję standardowych preparatów myjących.

Atoperal szampon:
  • łagodnie usuwa naturalne zabrudzenia oraz pozostałości preparatów pielęgnacyjnych z włosów i owłosionej skóry głowy;
  • nie powoduje nadmiernego wysuszenia owłosionej skóry głowy i skóry wokół włosów (badania aplikacyjne i dermatologiczne przeprowadzone na włosach suchych, normalnych i z tendencją do przetłuszczania;
  • pielęgnuje włosy i nadaje im naturalny połysk;
  • uelastycznia włosy;
  • stanowi uzupełnienie codziennej pielęgnacji skóry wrażliwej.
Specjalnej opracowany aktywny kompleks a-hydroksykwasów (Lactic Acid) oraz L-argininy poprawia ukrwienie skóry głowy stymulując wzrost włosów i wzmacniając ich strukturę. Dodatkowo a-hydroksykwasy zapewniają świeży wygląd włosów, a L-arginina kondycjonuje włosy i ułatwia ich układanie.
Nie ukrywam, że jak wyjęłam szampon Atoperal z opakowania to minę miałam dość dziwną. Szampon w tubce...takiego cuda moje oczy jeszcze nie widziały. Wydawało mi się, że szampony nie mogą mnie niczym zaskoczyć, a tu taka niespodzianka na dzień dobry" :) Tubka mieści w sobie 125 ml szamponu. Na początku wydawało mi się, że to bardzo mało i miałam wrażenie, że po 3 myciach szampon się skończy. Jednak w czasie testowania moje obawy zostały rozwiane.
Konsystencja szamponu należy do tych rzadkich. Trzeba się delikatnie obchodzić z tubką, żeby przezroczysty płyn przypadkiem nie spłynął z dłoni. Za to jest niezwykle wydajny. Szybko zaczyna się pienić. Należy go wmasować w skórę głowy i włosy po czym pozostawić go na 2 minuty. Zazwyczaj kręcę nosem na wytyczne typu "pozostaw na x minut". Jednak skoro taki produkt ma być skuteczny, a jego efekty widoczne to się dostosowałam. Jak sobie teraz o tym myślę to całkiem sensowne. Przecież taki szampon musi mieć czas na to, żeby w magiczny sposób zacząć działać ;)
Dobrze usuwa zanieczyszczenia z włosów i skóry głowy, a przy tym nie powoduje jej wysuszenia. Wręcz przeciwnie delikatnie o nią dba i tworzy tak jakby warstwę ochronną. Ten szampon mnie nie uczulił, nie wywołał również podrażnienia. 
Zapach tego szamponu jest niezwykle subtelny i prawie niewyczuwalny. Kojarzy mi się z oliwką do pielęgnacji dziecięcej skóry. Taki troszkę pudrowy, trochę słodki. W każdym bądź razie przyjemny :)
Po spłukaniu moje włosy nie były poplątana ani "tępe". Dobrze się rozczesują i nie ukrywam, że ładnie wyglądają jak już wyschną. Nabierają pięknego blasku i zdrowego wyglądu. Wydaje mi się, że stały się mocniejsze. Jeszcze nie zauważyłam, żeby moje włosy szybciej rosły. Może gdybym stosowała tylko ten szampon efekty byłyby bardziej widoczne.A może potrzeba jednak trochę więcej czasu, żeby to zauważyć.

Podsumowując Atoperal jest dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem. Świetny szampon, gdy chcemy dbać o skórę głowy, która jest wrażliwa. Dobrze sprawuje się, gdy często myjemy włosy i nie chcemy, aby skóra się przesuszyła.

Kolejna rzecz, którą urzekł mnie ten produkt to fakt, iż nie był testowany na zwierzętach.

3 komentarze:

  1. ciekawy produkt :) zastanawiam się tylko kto wpadł na pomysł szamponu w tubce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety mam problemy ze skórą głowy. Również pierwszy raz widzę szampon w tubce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie mialam, bardzo interesujacy produkt :)

    OdpowiedzUsuń